doğru zaman

Hep kaçırdığın gözlerinden okuyorum son günlerde  vazgeçtiğini, odadaki en uzak köşede süren sessizliğinden… Sesin çalındı mı yoksa kendin mi sakladın onu beş kat yorganın altına, merak ediyorum.

Sana seni anladığımı hatta aynı talan edilmiş masada az ileride oturduğumu söyleyecek olsam… Başını döndürüp bakacak ya da kulak verecek dermanın var mı?

Gözlerini yakalasam, sakin bir sohbet başlasa sonra ve laf lafı açsa: Senin kaç kaşığına taş çıktı? Kaç bavulun halen yolunu arıyor? Kaç duvar kapandı üstüne? Kaç avuç yaşama sevincin kaldı? Anlatsan…

Bana gelince sıra, ben de döksem içimi korkutmadan: Kaç masalımın sonu kötü bitti? Kaç cici elbisem yırtıldı? Kaç sokak çekildi ayaklarımın altından? Kaç avuç yaşama sevincim kaldı? Ya da kaldı mı?

Tüm bunları evirip çevirirken kafamda bir bakıyorum ki kalkmışsın. Kapının kolu elinde, diğer elin cebinde, ceketinin yakasını yukarıya kaldırmışsın… Bu halinle dışarıdaki borana o anda olabileceğin kadar hazırsın.

“Konuşma şansımız olsaydı keşke” diye geçiriyorum içimden arkandan bakarken. Kendime o ihtimalin kapıdan çıkmak üzere olduğunu ama henüz gözden kaybolmadığını anımsatıyorum. Yıldız kaymış da kuyruğundaki dileğe tutunmuşum gibi hızlıca toparlanıyorum. Şimdi o önde ben arkada boş bir sokakta yürüyoruz. Hayatım boyunca yaptığım gibi adım atmak için doğru zamanın gelmesini bekliyorum.

Bir süre önce can dostum, “yazsana” dedi yine; “yine yazsana!” Her şey öyle başladı zaten...
Yazı oluşturuldu 275

doğru zaman” üzerine 10 görüş

  1. Merhaba, sizi yeni keşfettim. Bir kaç yazınızı okudum ve çok beğendim. Sanırım artık buralara daha sık uğrayacağım. Bir selam vermek istedim ^^

        1. Söz konusu benim zihnim olunca pek de şaşılası değil bence. 🙂 Bir keresinde rüyamda Anthony Hopkins beni ziyaret etmek için Adana’ya gelmişti, onu gezdiriyordum. Bir keresinde de boş bir binada Fazıl Say’a denk gelmiştim. Yanımda birkaç arkadaşım daha vardı. “Abi Beatles’tan let It be çalar mısın” demiştim.

          Kısacası neyi ne zaman ne ile bağdaştırdığımı henüz ben de anlamadım. 🙂

            1. O zaman sevgili yazı dostumuz Çıplak Yazar için gelsin değerli dinleyiciler: Beatles’ın efsanevi şarkısı Let It Be, Fazıl Say’ın özgün yorumuyla sizlerle!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön